Leva-Fro

Vi vokser med jobben!

MENYMENY
  • Avdelinger
    • Leva Fro Profilering
      • Nyheter
      • Om Leva-Fro Profilering
      • Tjenester profilering
      • Kataloger
      • Bildegalleri
      • Ansatte
    • Montering
    • Bilpleie
    • BUA
    • Dagsverket
    • Treprodukter
      • Paller
      • Potetkasser
      • Trekiler
    • Mat & Catering
      • Cateringmeny
  • Arbeid & utvikling
    • Arbeidsgiver
    • Arbeidssøker
    • NAV
    • AFS
    • VTA
  • Ledige stillinger
  • Lærekandidat
  • Om Leva-Fro
    • Årsberetninger
    • Samarbeidspartnere
    • Søknadsskjema
    • Verdidokument
    • Linker
  • Evaluering
  • Kontakt oss

Arbeid & utvikling

Arbeid gir personlig vekst, følelse av å være til nytte og en økonomisk trygghet for hver enkelt.

Et av hovedmålene med NAV-reformen er å få flere i arbeid og aktivitet og færre på passiv stønad. Viktige virkemidler for NAV er derfor gode arbeidsrettede tiltak som skal hindre utstøting fra arbeidslivet og bidra til økt sysselsetning. Som tiltaksarrangør for flere arbeidsrettede tiltak er LevaFro AS en viktig aktør i denne velferdspolitikken, og vi samarbeider tett med NAV lokal for å nå samfunnets målsetninger.

Leva Fro har per i dag tiltaksplasser ved AFT og VTA. Nav Levanger og NAV Frosta står for innsøking til disse tiltakene.

ASVL eQuass    Navlærebedrift merke, nytt.

Arbeidsrettede tiltak handler om:

  • Å få hjelp til å finne og dyrke fram talent/egenskaper man kanskje tror man ikke har.
  • Å se muligheter i stedet for begrensninger.
  • Å se styrker fremfor svakheter.
  • vip24programmet bygger på prinsippet om at meningsfull bruk av egne ressurser er en viktig friskfaktor og kilde til styrket helse, motivasjon, mestring og arbeidsglede. Metoden kan karakteriseres som karriereveiledning eller arbeidslivsveiledning i et helseperspektiv og inkluderer hele 24 - timers mennesket. Fokus er positivt og rettet mot den enkeltes sterke sider og muligheter framfor på uhelse og begrensninger.
  • Å få mulighet til å prøve seg i arbeidslivet med tilpasset oppfølging og veiledning slik at man lettere skal få og beholde jobb eller utdanning.
  • I arbeidspraksis kan du prøve deg hos en arbeidsgiver i det ordinære arbeidsmarkedet. I enkelte tilfeller, kan du også få prøve deg på en av våre interne areaner.
  • For noen blir resultatet et comeback i arbeidslivet. For andre blir det kanskje et første møte.
  • En av kjerneverdiene i vår veiledning er Empowerment, som på norsk kan oversettes til myndiggjøring.

Vi jobber ut i fra Supported Employment prinsippet som innebærer å få frem ressurser, muligheter og ferdigheter hos den enkelte arbeidssøker. Metoden er inndelt i følgende:
1. Innledende kontakt og samarbeidsavtale

2. Yrkeskartlegging og karriereplanlegging

3. Å finne jobb

4. Samarbeid med arbeidsgivere

5. Opplæring og trening på og/eller utenom arbeidsplass

Femtrinnsmodellen er utviklet av European Union of Supported Employment (EUSE) gjennom EU-prosjektet.

 

Våre ansatte anvender og er sertifisert i kartleggingsverktøyet Vip24, som kart­legger verdier, interesser og personlige pre­feranser.

Vip24
Videre er våre ansatte sertifisert for og benytter kartleggingsverktøyet ROS. ROS er et kartleggingsverktøy for de som trenger en mer grunnleggende kartlegging i forhold til arbeidsevne.

ROS

NLP/Coaching- sertifisert hos:

NLP

Våre ansatte innenfor attføring er kvalifisert fagpersonell med kompetanse og erfaring innen veiledning, karriereveiledning, Motiverende Intervju (MI), rus, helse, funksjonsvurdering og arbeidslivskunnskap. Våre ansatte har pedagogisk-, helse-, og sosial-faglig bakgrunn. Våre ansatte har i tillegg erfaring og kurs med jobbsøking, skriving av jobbsøknad og CV.

Roger Fjelldal

Leder Arbeid & Utvikling

Telefon: 482 46 524

E-post: [email protected]o

Siri Eriksen Kvaal

Veileder

Telefon: 992 58 295

E-post: [email protected]

June Winther

Veileder

Telefon: 926 45 621

E-post: [email protected]

Janne Kvernmo

Veileder

Telefon: 468 43 733

E-post: [email protected]

Personvernerklæring

Personvernerklæringen handler om hvordan denne nettsiden samler inn og bruker informasjon om besøkende. Erklæringen inneholder informasjon du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt, og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger. Juridisk eier av nettsiden er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester som å motta nyhetsbrev og benytte del- og tipstjenesten. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.

1. Webanalyse og informasjonskapsler (cookies)

Som en viktig del av arbeidet med å lage et brukervennlig nettsted, ser vi på brukermønsteret til de som besøker nettstedet. For å analysere informasjonen, bruker vi analyseverktøyet Google Analytics. Google Analytics bruker informasjonskapsler/cookies (små tekstfiler som nettstedet lagrer på brukerens datamaskin), som registrerer brukernes IP-adresse, og som gir informasjon om den enkelte brukers bevegelser på nett. Eksempler på hva statistikken gir oss svar på er; hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes. Ingen av informasjonskapslene gjør at vi kan knytte informasjon om din bruk av nettstedet til deg som enkeltperson. Informasjonen som samles inn av Google Analytics, lagres på Googles servere i USA. Mottatte opplysninger er underlagt Googles retningslinjer for personvern. En IP-adresse er definert som en personopplysning fordi den kan spores tilbake til en bestemt maskinvare og dermed til en enkeltperson. Vi bruker Google Analytics sin sporingskode som anonymiserer IP-adressen før informasjonen lagres og bearbeides av Google. Dermed kan ikke den lagrede IP-adressen brukes til å identifisere den enkelte brukeren.

2. Søk

Hvis nettsiden har søkefunksjon så lagrer informasjon om hvilke søkeord brukerne benytter i Google Analytics. Formålet med lagringen er å gjøre informasjonstilbudet vårt bedre. Bruksmønsteret for søk lagres i aggregert form. Det er bare søkeordet som lagres, og de kan ikke kobles til andre opplysninger om brukerne, slik som til IP-adressene.

3. Del/tips-tjenesten

Funksjonen "Del med andre" kan brukes til å videresende lenker til nettstedet på e-post, eller til å dele innholdet på sosiale nettsamfunn. Opplysninger om tips logges ikke hos oss, men brukes kun der og da til å legge inn tipset hos nettsamfunnet. Vi kan imidlertid ikke garantere at nettsamfunnet ikke logger disse opplysningene. Alle slike tjenester bør derfor brukes med vett. Dersom du benytter e-postfunksjonen, bruker vi bare de oppgitte e-postadressene til å sende meldingen videre uten noen form for lagring.

4. Nyhetsbrev

Nettsiden kan sende ut nyhetsbrev via epost hvis du har registrert deg for å motta dette. For at vi skal kunne sende e-post må du registrere en e-postadresse. Mailchimp er databehandler for nyhetsbrevet. E-postadressen lagres i en egen database, deles ikke med andre og slettes når du sier opp abonnementet. E-postadressen slettes også om vi får tilbakemelding om at den ikke er aktiv.

5. Påmelding, skjema

Nettsiden kan ha skjema for påmelding, kontaktskjema eller andre skjema. Disse skjemaene er tilgjengeliggjort for publikum for å utføre de oppgaver de er ment å gjøre. Påmeldingsskjema er for at besøkende kan melde seg på eller registrere seg. Kontaktskjema er for at besøkende enkelt kan sende en melding til nettsidens kontaktperson. Vi ber da om navnet på innsender og kontaktinformasjon til denne. Personopplysninger vi mottar blir ikke benyttet til andre formål enn å svare på henvendelsen. Skjema sendes som epost via Mailgun som tredjepartsløsning. Hele innsendelen blir lagret hos Mailgun i 24 timer. Mellom 24 timer og 30 dager er det kun mailheader som blir oppbevart før innsendelsen blir slettet etter 30 dager. Årsaken til denne lagringen er for å bekrefte om eposter blir sendt fra nettsiden og videresendt til riktig mottaker. Når eposten er mottatt av mottaker så er det opp til mottaker å avgjøre Databehandlingsbehovet av eposten.

6. Side- og tjenestefunksjonalitet

Det blir brukt informasjonskapsler i drift og presentasjon av data fra nettsteder. Slike informasjonskapsler kan inneholde informasjon om språkkode for språk valgt av brukeren. Det kan være informasjonskapsler med informasjon som støtter om lastbalanseringen av systemet slik at alle brukere blir sikret en best mulig opplevelse. Ved tjenester som krever innlogging eller søk kan det bli brukt informasjonskapsler som sikrer at tjenesten presenterer data til rett mottaker.

7. Hvordan håndtere informasjonskapsler i din nettleser

På www.nettvett.no kan du lese om hvordan du stiller inn nettleseren for å godta/avvise informasjonskapsler, og få tips til sikrere bruk av internett.

Leva-Fro AS

Skoleparken 3, 7604 Levanger

Åpningstider:
Mandag-Fredag 08.00 – 15.30

Telefon:
74 01 90 80

Facebook

Facebook

Bygget på WordPress av Smart Media AS